Op zoek naar de juiste timing

Bijzondere bijbanen van studenten

Kater na race in betonkano
'Eindhovense trui' op de GNSK
28 mei 2008 - Alle Eindhovense studenten die deelnemen aan het Groot Nederlands Studenten Kampioenschap 2008 in Delft, krijgen dit jaar een ‘Eindhovense trui’ mee. Het is de eerste keer dat de Eindhovense afvaardiging enigszins in uniform tenue komende vrijdag en zaterdag aanwezig is op het GNSK. x9_s.jpg
Thomas Thunissen met de Eindhovense truien. Foto: Rien Meulman

Het idee voor de trui ontstond bij het vorige bestuur van de Eindhovense Studenten Sport Federatie (ESSF), vertelt oud ESSF-bestuurder Thomas Thunissen. Hij zorgde voor de realisatie van de truien. “Vorig jaar viel het ons op dat vooral Maastricht en Delft er als een eenheid bijliepen. Onze mensen liepen daarentegen vooral in hun eigen clubtenues.”

Met geld van de TU/e en de gemeente werd het ontwerpbureau Edhv aan het werk gezet om een typisch Eindhovense trui te ontwerpen die de sporters warm houdt tussen de wedstrijden. Het is een trui geworden met een knipoog: op de voorkant staat een reeks medailles, met daarin het woord Eindhoven. Op achterkant staat een grote GNSK-beker. Maar die beker zie je alleen als je de capuchon van de trui opzet.

De tweehonderd truien worden vanaf deze week uitgedeeld aan de GNSK-gangers.