TU/e en CERN

Binnendoor wordt buitenom

Biodieselfabrikant uit Zeeland
Oud-TU/e’er Gelten overleden
18 september 2008 - Dr.ir. Marijn Gelten is 11 september op 64-jarige leeftijd in Nuenen overleden. Gelten werkte van 1966 tot 2005 voor de faculteit Technische Natuurkunde aan de TU/e. Hij was jaren universitair docent. De laatste jaren op de TU/e was hij actief op het gebied van beleidszaken en studievoorlichting.

Hij gaf mede vorm aan de opleiding op het gebied van de klinische fysica. Het bestuur van de faculteit Technische Natuurkunde typeert Gelten in een overlijdensadvertentie als een ‘sterke persoonlijkheid, die hoge eisen aan zichzelf en zijn omgeving stelde.’ De voormalig TU/e’er is sinds 2006 Ridder in de Orde van Oranje Nassau. Hij was oprichter en bestuurslid van de Maculadegeneratie Vereniging. Maculadegeneratie is een oogziekte.