TU/e en CERN

Binnendoor wordt buitenom

Biodieselfabrikant uit Zeeland
K3 komt naar de TU/e-campus
23 september 2008 - Kusjesdag, Alle kleuren, Oma’s aan de top en Oya lele. Deze en andere K3-liedjes schallen zondag 19 oktober over het TU/e-terrein. De bekende Belgische meidengroep viert haar tienjarig bestaan op de campus. Bij het gratis evenement worden zo’n twintigduizend mensen verwacht. x1_s.jpg
K3. Foto: ANP

Het evenement wordt waarschijnlijk op het TeMaveld op de campus gehouden. Zijn de weersvoorspellingen slecht, dan verschuift alles naar omliggende verharde (parkeer)terreinen. Eric van der Heijden, waarnemend commandant van de TU/e-brandweer: “We hebben twee plannen opgesteld en de mogelijkheden voorgelegd aan het management van K3. Zij gaan inplannen hoe ze alles inrichten.”
Over parkeermogelijkheden wordt nog gesproken, maar het is de bedoeling dat bezoekers hun auto op het TU/e-terrein stallen. Is het te vol, dan wordt er uitgeweken naar parkeergarages en andere plekken in de stad en directe omgeving van de universiteit. Van der Heijden: “Het staat nog niet vast of er voor het parkeren moet worden betaald en hoeveel dan. We moeten ook logistiek kijken hoe we het parkeren het beste kunnen regelen.”
De drie zangeressen zijn vanaf 10.00 uur op het terrein en geven tussen 18.00 en 19.00 uur een concert. Voor die tijd zijn er andere activiteiten, waaronder waarschijnlijk een modeshow en verkoop van K3-artikelen. Om 20.00 uur starten opnames voor een tv-programma. Die zijn niet voor het publiek toegankelijk. K3 laat op het TU/e-terrein een huis neerzetten.
Universiteitssecretaris ir. Harry Roumen is door de gemeente benaderd voor dit evenement. “Ik ben een grote fan van K3”, grapt hij. “Ik had er geen problemen mee, zolang wij er maar geen rooie cent voor hoeven te betalen. En dat hoeft ook niet. De bedoeling was eerst dat het op het Stadhuisplein zou zijn, maar dat kon niet vanwege de Dutch Design Week.” Een woordvoerster van de gemeente laat weten dat voor het TU/e-terrein is gekozen, omdat “er goede faciliteiten zijn. Er is veel gras, de parkeermogelijkheden zijn goed, het is goed bereikbaar met het openbaar vervoer. Je kunt er veel mensen kwijt en is er beveiliging en brandweer op het terrein.” K3 komt naar Eindhoven omdat het dichtbij Sint Niklaas in België ligt, waar het trio de dag ervoor een zelfde concert geeft. Het huis moet daar worden afgebroken en in Eindhoven weer worden opgebouwd.
Het concert is vrij toegankelijk. Voor toegang tot het huis heb je kaartjes nodig, vanaf 25 september gratis te downloaden via www.k3.be.