Indiase tuktuk op TU/e

Werving internationale studenten

Dutch Design Week
Publieksdag trekt zevenduizend bezoekers
9 oktober 2008 - Een kleine zevenduizend bezoekers kwam zondag 5 oktober op de jaarlijkse Publieksdag van de TU/e af. Jong en oud kon actief met wetenschap aan de slag onder het thema ‘Daar krijg je energie van!’. Volgens Susanne Denis van de organisatie is er voor ‘energie’ gekozen ‘omdat dat een hot item is’. “Bovendien moesten alle faculteiten met het onderwerp uit de voeten kunnen.” Denis kan niet met zekerheid zeggen waarom er dit jaar bijna tweeduizend mensen meer naar de Publieksdag kwamen. “Misschien komt het door het weer en zochten mensen binnen vermaak.”
Foto’s: Bart van Overbeeke

Bezoekers konden de snelheid laten meten waarmee bloed door de bloedvaten stroomt. De stichting Techniekpromotie verzorgde de Chemieshow en de Informaticashow. Volwassenen en kinderen konden lezingen en colleges volgen over onderwerpen als ‘Techniek voor de energieke oma’. Geïnteresseerden konden verder een virtuele operatie uitvoeren, zelf tandpasta en shampoo maken in het Toverlab en tekeningen van Escher in elkaar vouwen.