Indiase tuktuk op TU/e

Werving internationale studenten

Dutch Design Week
Kleiner dan kleinst voor de kleintjes
21 oktober 2008 - Hoe kan het dat er zoveel muziek past op een MP3-speler? Ingespannen luisteren kinderen tijdens het eerste college van het seizoen van de Kinderuniversiteit naar het antwoord van prof.dr. Bert Koopmans. x5_s.jpg
Prof.dr. Bert Koopmans tijdens het college. Foto: Bart van Overbeeke

Zaal 6 van het Auditorium was maandagmiddag 20 oktober gevuld met zo’n honderzeventig leergierige kinderen uit groep 6, 7 en 8 van de basisschool. De ouders volgden het college op een beeldscherm in de naastgelegen collegezaal.

Hoogleraar nanotechnologie Koopmans, bij zijn entree in de collegezaal uitgedost in toga met baret, liet zijn jeugdige publiek kennismaken met het kleinste van het kleinste. Het college werd afgewisseld met enkele spectaculaire proeven, verzorgd door het Natuurkundecircus.