Olympisch kampioene traint Isis

Verspreiding deeltjes in vloeistofstromingen

Feestweek Intermate 25 jaar
Titel ‘universiteit’ in buitenland voor Design Academy

23 oktober 2008 - OCW-minister Ronald Plasterk gaat proberen te regelen dat de Design Academy Eindhoven (DAE) in het buitenland de titel ‘universiteit’ mag voeren. De academie wil dit graag, omdat het de communicatie buiten de landsgrenzen makkelijker zou maken. Ook maakte Plasterk afgelopen zaterdag bekend dat de Eindhovense designschool een miljoen per jaar erbij krijgt voor het ontplooien van internationale activiteiten. De minister zei dit bij de opening van de Graduation Galleries 2008, de tentoonstelling van afstudeerwerken van de Design Academy. Hij vindt de academie een ‘internationale kanjer’ die extra middelen verdient.Voor buitenlandse ogen zou met de universitaire status van de DAE het aantal universiteiten in Eindhoven op drie komen. Hogescholen hebben al het recht om buiten Nederland de titel ‘university of applied science’ te voeren.