“De computer is een gemak, maar niet zaligmakend”

Snel gemaakte racewagens in actie bij TNO

Afstudeerders sneller aan de juiste baan met TU/e Career Center
ID-kerstmannen verkopen champagneglazen voor goede doel
18 december 2008 - Lucid, de studievereniging van Industrial Design, is deze week druk bezig met de verkoop van champagneglazen op de TU/e. De opbrengst gaat naar de Serious Request-actie van 3FM. Deze radiozender zamelt jaarlijks geld in voor het Rode Kruis. Dit jaar gaat het geld naar vluchtelingen.
Foto: Peter Spijker

Op woensdagmiddag stond de teller bij Lucid op 240 verkochte champagneglazen à 2 euro. Er zijn nog glazen bijgekocht, dus ook op donderdag kunnen studenten en medewerkers een bijdrage aan het goede doel leveren. “De glazen zijn voor twee euro per stuk verkocht en we hebben ze voor 0,39 eurocent bij een groothandel ingekocht”, vertelt Marigo Heijboer, bestuurslid van Lucid. De studenten gaan vrijdag met de opbrengst naar Breda. Daar staat het glazen huis, van waaruit drie 3FM-dj’s zes dagen lang radiouitzendingen maken zonder te eten en te drinken. Heijboer: “Vorig jaar is het ons gelukt om met naam op de radio te worden genoemd. Hopelijk lukt dat dit jaar weer.”