“De computer is een gemak, maar niet zaligmakend”

Snel gemaakte racewagens in actie bij TNO

Afstudeerders sneller aan de juiste baan met TU/e Career Center
Meerdere religies, één kerstviering
18 december 2008 - Didar al Houseini, student Sustainable Energy Technology en voorzitter van multiculturele studentenvereniging Mosaic, viert als moslim geen kerst thuis. Bij het interreligieuze kerstmoment gisteren in het Stiltecentrum was hij wel aanwezig. “Als je goed kijkt, zie je dat de verschillen tussen religies helemaal niet zo groot zijn”, vindt hij.
Foto: Rien Meulman

Levensbeschouwelijke organisatie Tint, het Humanistisch Studentenraadswerk en Mosaïc hielden een kerstviering voor verschillende religies. Met blokfluitmuziek begeleidden drie Quadriviumleden de viering. Zo’n tien studenten waren naar de bijeenkomst gekomen.

Willemien Fraaije van het Humanistisch Studentenraadswerk vertelt: “We doen dit nu voor de tweede keer en zitten nog in een experimentele fase. We proberen een manier te vinden om verschillende religies op de TU/e een plaats te geven.”
Sjaak Veraa en Sander van den Boogaart van de Japanse cultuurvereniging Kinjin hangen zelf geen religie aan. Van den Boogaart: “Ik vind het interessant om meer over andere culturen te horen. De verhalen tijdens de dienst waren niet al te lang, dus het was goed te behappen.”