Kunst maakt warm voor techniek

Zwevende robot nauwkeurig en snel

Poolen en darten in de kroeg
Onderzoek TU/e-sportcentrum: ruim voldoende tot goed
29 januari 2009 - Mensen zijn meer te spreken over het Studentensportcentrum (SSC), naarmate ze er meer mee bekend zijn. Dit blijkt uit een grootschalig onderzoek van het SSC naar het imago van het centrum en de tevredenheid. Sportkaarthouders geven het SSC gemiddeld een 7,8, mensen zonder sportkaart een 7,1. Wat het SSC betreft pleit dit resultaat voor meer ‘probeeracties’, om meer mensen over de streep te trekken.
Enkele van de winaars van de sportkaart, uitgereikt door directeur Wim Koch (rechts). Verder op de foto (v.l.n.r.) Lester van Ree, Luuk Hennen, Daan Adriaans, Pim Vinkenborg, Sophie van Grinsven, en Theo Heldoorn (achter Wim Koch).
Foto: Bart van Overbeeke.

Het SSC stuurde een mailing met vragen naar ruim zesduizend studenten en medewerkers van zowel de TU/e als Fontys; 1.156 stuurden de vragenlijst ingevuld terug. Het sportcentrum deed het onderzoek onder meer om te bekijken hoe het SSC meer klanten kan trekken en om de bestaande sportkaarthouders vast te houden. Afgelopen maandag werden de resultaten gepresenteerd.

Alhoewel de resultaten van het onderzoek vooral laten zien dat het SSC positief gewaardeerd wordt en zeer bekend is, kwamen er ook verbeterpunten naar voren. Het sportcentrum denkt bijvoorbeeld aan probeeracties, zoals clinics en proefsessies, om meer mensen kennis te laten maken met de sportvoorzieningen.
Ook ligt er nog werk bij de informatieverstrekking aan Fontysstudenten. Zowel bij de introductie als bij de opleidingen is bij Fontys minder aandacht voor het SSC dan bij de TU/e.

Verder is het Sportcentrum al bezig met flexibelere abonnementen (ook een wens) en mogelijkheden om makkelijker collega-studenten te introduceren. Een ander punt is de vernieuwing van (cardio)fitnessapparatuur, en ook dat loopt al. Zo komen er bijvoorbeeld tv’s bij, en krijgt de ruimte een facelift.

Dat laatste is ook een wens die uit de enquête naar voren komt: het sportcentrum mag een wat frissere uitstraling krijgen, bijvoorbeeld door de kantine te vernieuwen en het oude sanitair te vervangen. Beide punten staan op de actielijst van het sportcentrum en worden binnenkort aangepakt.

Gratis sportkaarten
Onder de deelnemers aan het onderzoek zijn tien sportkaarten verloot. Maandagmiddag reikte sportcentrumdirecteur Wim Koch de kaarten uit aan de winnende medewerkers en studenten van de TU/e en Fontys. Wie van hen al een kaart had, kreeg het geld terug./.