Mini-antennes zijn samen sterker

To pi or not to pi

Een podium vol met vrouwen
Special Cursor 50 jaarSpecial Cursor 50 jaar
Bachelors Roosevelt Academy mogen instromen aan TU/e
19 maart 2009 - Bachelors of science van de Roosevelt Academy in Middelburg kunnen vanaf het nieuwe collegejaar als proef instromen in tien technisch-wetenschappelijke masters van de TU/e.

Het samenwerkingsverband tussen de TU/e en de Roosevelt Academy (RA), een university college dat tot stand is gekomen als samenwerkingsverband tussen de Hogeschool Zeeland en de Universiteit Utrecht, is voor twee jaar aangegaan.

De voorwaarde voor instroom in de masters van de TU/e is dat RA-studenten een schakelprogramma van dertig studiepunten (ECTS) doorlopen. Dit programma kan tegelijk met de masteropleiding worden gevolgd. De studenten moeten verder tijdens hun bachelorstudie aan de RA al wiskunde en een technisch vak, gerelateerd aan de te volgen master, gevolgd hebben op het hoogste niveau. Bij de masters Applied Physics en Industrial Design is op individuele basis toelating mogelijk.

Prof.dr. Hans Adriaansens, de dean van de RA, is zeer verheugd met de gemaakte afspraken: “Onze bachelorstudenten hebben al veel keuzemogelijkheden voor masters, maar vooral op het gebied van de exacte wetenschappen is de samenwerking met de TU/e een fantastische aanvulling daarop.”

Volgens beleidsmedewerker drs. Dirk-Jan Mulders is de TU/e juist zeer geïnteresseerd in masterstudenten met een andersoortige vooropleiding. “Het gaat bij de RA om sterk gemotiveerde studenten, en we zien deze pilot dan ook als een proeftuin voor toekomstige samenwerkingsverbanden met andere university colleges.” Mulders verwacht niet dat het qua instroom om hele grote aantallen zal gaan. “De RA telt namelijk maar zeshonderd studenten”, aldus Mulders.

De TU/e-masteropleidingen die meedoen aan de pilot zijn: Biomedical Engineering, Construction Management and Engineering, Electrical Engineering, Human-Technology Interaction, Innovation Management, Science Education and Communication, Medical Engineering, Operations Management and Logistics, Sustainable Energy Technology en Innovation Sciences. /.