“Ik praat graag over mijn geloof”

Thuis(loos) aan de TU/e

Goddelijke muziek in duivels programma
Special Cursor 50 jaarSpecial Cursor 50 jaar
Conferentie over interactieve systemen
9 april 2009 - De conferentie ‘Student Interaction Design and Research Conference’ (SIDeR) wordt van 15 tot en met 17 april aan de TU/e gehouden. Het is de eerste keer dat deze conferentie buiten Scandinavië plaatsvindt. Vijf studenten Industrial Design tekenden voor de organisatie. Interactieve systemen staan centraal.

Rob Tieben, Hugo Nagtzaam, Floris Kimman, Serge Offermans en Ivo Wouters van studievereniging Lucid wilden een conferentie organiseren en de organisatie van SIDeR zocht een locatie buiten Scandinavië. De conferentie ‘Flirting with the future’ werd het resultaat. Rob Tieben: “We wilden tonen waar we hier in Eindhoven goed in zijn en dat is het ontwerpen van moderne intelligente interactieve producten. Bovendien kan de jonge generatie zo haar visie geven. Wij zijn de ontwerpers van de toekomst.” Bij interactiedesign gaat het om interactie met de omgeving. Tieben: “Denk aan een navigatiesysteem dat voor motorrijders moet worden ontworpen. Normaal gesproken wordt een paper toegelicht en geïllustreerd met een bepaald prototype. Wij hebben het omgedraaid. Deelnemers demonstreren een interactief systeem en aanwezigen kunnen het uitproberen. Het paper ondersteunt dan het ontwerp en het gebruik.” Veel deelnemers komen uit Scandinavië, maar ook landen als China, Pakistan, Italië en Iran zijn vertegenwoordigd. Gerard Kleisterlee, bestuursvoorzitter van Philips, opent het symposium./.

Voor meer informatie en inschrijven, zie www.flirtingwiththefuture.com.