“Ik praat graag over mijn geloof”

Thuis(loos) aan de TU/e

Goddelijke muziek in duivels programma
Special Cursor 50 jaarSpecial Cursor 50 jaar
Nieuwe directeur Alumnibureau

9 april 2009 - Drs. Herman van Hoeven, adjunct-opleidingsdirecteur bij de faculteit Industrial Engineering & Innovation Sciences, wordt per 1 juni de nieuwe directeur van het Alumnibureau van de TU/e. Van Hoeven is zeer positief over de wijze waarop zijn huidige faculteit de relatie onderhoudt met haar alumni. “Bij IE&IS maken we gebruik van panels met daarin alumni, waarbij we ze vragen wat ze goed vonden aan de opleiding en wat ze gemist hebben. Ook de veranderingen die we willen doorvoeren in ons onderwijs leggen we vooraf aan alumni voor. Tevens zijn we bezig met het maken van filmpjes, waarin alumni op hun werkplek iets vertellen over hun baan. Zo verschaffen we studiekiezers een goed beeld van wat je met onze studierichtingen kunt doen. Onze faculteit ziet duidelijke voordelen in een goede band met alumni.” Van Hoeven heeft de indruk dat die opvatting nog niet bij alle faculteiten aan de TU/e in die mate leeft. “Ik zou daar in mijn nieuwe functie meer aandacht voor willen vragen.” Hij vindt ook dat er meer gekeken moet worden naar interessante bijscholingsmogelijkheden voor alumni, bijvoorbeeld voor cursussen voor leidinggevenden die zijn toegespitst op ingenieurs.Van Hoeven is zelf alumnus van de Universiteit Utrecht, waar hij Onderwijskunde studeerde. Sinds 1989 is hij werkzaam aan de TU/e.