“Ik praat graag over mijn geloof”

Thuis(loos) aan de TU/e

Goddelijke muziek in duivels programma
Special Cursor 50 jaarSpecial Cursor 50 jaar
ROOD in actie tegen boardroom
9 april 2009 - Eindhovense leden van ROOD -de jongerenafdeling van de SP- ageerden woensdag 8 april tegen de aanschaf van de boardroom in het Hoofdgebouw. Ze stellen dat de in hun ogen luxe ruimte -kosten: ruim zeventigduizend euro- niet te rijmen is met de huidige bezuinigingen aan de TU/e. Peter van Dam, woordvoerder van het College van Bestuur, doet de actie af als ‘goedkope, populistische stemmingmakerij’.
Foto: Peter Spijker

Vier ROOD-leden, onder wie twee TU/e-studenten, deelden woensdagochtend flyers uit aan TU/e-medewerkers en -studenten op het Limbopad. “We vinden dat er meer geld in het onderwijs moet worden gestoken. We willen mensen vooral aanzetten tot nadenken”, zegt ROOD-lid en Bouwkundestudent Jouke de Boer.
CvB-woordvoerder Peter van Dam meldt dat het CvB gehoor heeft gegeven aan de behoefte van de universiteitsgemeenschap aan een moderne videoconferenceruimte, die online videovergaderingen met partners in binnen- en buitenland faciliteert. “De videoconferenceruimte staat open voor gebruik door alle leden van de universiteitsgemeenschap. Voor de keuze van het kwaliteitsniveau waren functionele eisen leidend. De investering zal snel zijn terugverdiend, omdat videoconferencing jaarlijks tienduizenden euro’s aan reiskosten bespaart. De suggestie dat de inrichting van de ruimte ten koste gaat van investeringen in het onderwijs, is volkomen onterecht. De TU/e geldt juist als een voorbeeld van een universiteit die bijzonder veel investeert in ict- en videocollegevoorzieningen voor het onderwijs.”
De ROOD-leden beraden zich op vervolgstappen.