“Ik praat graag over mijn geloof”

Thuis(loos) aan de TU/e

Goddelijke muziek in duivels programma
Special Cursor 50 jaarSpecial Cursor 50 jaar
ID laat beursbezoekers het licht zien
9 april 2009 - Met een ruim veertigkoppige delegatie, tientallen lezingen en een nadrukkelijk podium op de thema-avond over design, was Industrial Design deze week al nauwelijks te missen op de hightech beurs CHI 2009. Maar de ID’ers namen in Boston geen enkel risico. Niks simpele shirts-met-universiteitslogo of brave (mantel)pakken met een simpele naambadge erop gespeld; de ID’ers hulden zich deze week in opvallende lichtgevende shirts van Philips LumaLive.

De shirts zijn interactief; de drager (vooraan op de roltrap ID-medewerker Michael Cruz Restrepo) kan met een sensortje op zijn hand bijvoorbeeld de kleuren van objecten meten, zoals die van de kleding van passanten of gesprekspartners. De kleuren van de animaties die op het T-shirt voorbij rollen (waaronder het TU/e-logo en een opkomende zon), worden hierop aangepast.

De internationale conferentie over mens-computerinteractie in Boston, die jaarlijks duizenden bezoekers trekt, staat in het teken van technologieën, ontwerpen en ideeën die de nieuwe digitale wereld vormgeven. De ID’ers geven op het evenement onder meer presentaties over Eindhovense onderzoeksprojecten en kunnen de faculteit nog een extra onder de aandacht brengen tijdens een speciale designavond, waarop drie designschools (twee Amerikaanse en de Eindhovense ID-faculteit) zichzelf mogen presenteren.

De beurs wordt vandaag, donderdag 9 april, plenair afgesloten door TU/e-hoogleraar prof.dr. Kees Overbeeke. Hij houdt een voordracht getiteld ‘Dreaming of the impossible’.