“Ik praat graag over mijn geloof”

Thuis(loos) aan de TU/e

Goddelijke muziek in duivels programma
Special Cursor 50 jaarSpecial Cursor 50 jaar
Thêta wint de Varsity niet
14 april 2009 - Ze roepen het bij Thêta elk jaar, in aanloop naar de fameuze roeiwedstrijd: ‘Thêta wint de Varsity’. Maar op eerste paasdag bleef het belangrijkste podium opnieuw ver buiten bereik. Het ‘blik’ op het koningsnummer de Oude Vier ging voor de vierde maal op rij naar het Rotterdamse Skadi. Thêta won wel op twee andere onderdelen. x1_s.jpg
Thêta's Oude Vier. Foto: Paul Bloemen

Op het Amsterdam-Rijnkanaal vlakbij Houten vond zondag 12 april de 126e editie van de Varsity plaats. De Eindhovense studentenroeivereniging Thêta, met verscheidene ploegen vertegenwoordigd, sleepte twee overwinningen in de wacht, maar schoot tekort op het koningsnummer: de Oude Vier.

“Een finaleplaats moet er zeker wel inzitten”, dacht Thêta-voorzitter Karel Sormani voor de wedstrijd nog. Dit bleek echter allesbehalve waar, toen de ploeg het in de voorwedstrijd al liet afweten met ruim twintig seconden achterstand op de nummer één van de desbetreffende voorwedstrijd.

Maar er was voor Thêta zeker niet alleen maar teleurstelling. Op de tweeëntwintig onderdelen wist Thêta twee maal ‘blik’ te trekken; zo behaalde Youri Vaes op het onderdeel Lichte Beginnelingen skif zijn eerste overwinning in het twee-kilometerseizoen en werden ook de Lichte Beginnelingen vier met stuurman van Thêta eerste. Op twee andere onderdelen werden de Eindhovense roeiers tweede en derde.

De jaarlijkse Varsity is in de roeiwereld, maar ook daarbuiten, één van de grootste studentenevenementen in het seizoen. Niet alleen de roeiverenigingen reizen ervoor af naar Houten; ook verscheidene corpsen nuttigen aan de waterkant een biertje. (Shift040)

Klik hier voor alle uitslagen.