“Zet een TU/e-student met een briljant idee naast een bedrijfskundestudent uit Rotterdam met een ‘oké’ idee. Wie geeft de winnende presentatie?” Volgens de leden van MATUE de Marketeer laat het antwoord zich raden en delven de TU/e-studenten het onderspit. Niek Karsmakers van de Marketeer: “Een goed praatje is vaak minstens zo belangrijk als de inhoud. We hebben het idee dat de focus hier echter meer ligt op nominaal studeren dan op het ontwikkelen van commerciële vaardigheden. Besturen hebben het vaak moeilijk om opvolging te vinden, terwijl studenten daarmee juist veel ervaring kunnen opdoen.”
Met een enquête en groepsgesprekken onderzoekt de marketingassociatie of er onder studenten überhaupt behoefte is aan de ontwikkeling van commerciële vaardigheden en hoe dit gefaciliteerd kan worden. De groepsgesprekken hebben inmiddels plaatsgevonden; de enquête is deze week gelanceerd.
Voor diegenen die sowieso aan hun commerciële vaardigheden willen werken, houdt de Marketeer een avond met sprekers en activiteiten. Deelnemers zijn welkom bij Meet-de-Marketeer op woensdag 27 mei vanaf 18.00 uur bij Hezemans Indoor Karting./.
www.matue.nl. |