“Mijn eigen groene gedrag valt nog te verbeteren”

Zicht op nieuw licht

Spierpijn na het steppen
Special Cursor 50 jaarSpecial Cursor 50 jaar
Tunafestival gaat wél door
14 mei 2009 - Wat Fiesta del Sol, Reggae Sundance en Jazz in Lighttown dit jaar niet lukte, kreeg de organisatie van het Tunafestival wél voor elkaar. De Eindhovense studentenmuziekverenigingen Tuna Ciudad de Luz en La Tuniña wisten genoeg budget binnen te halen om het tweejaarlijkse evenement komende september in de beoogde vorm te laten doorgaan.

Zo’n driehonderd Spaanse, Portugese en Nederlandse studenten, verdeeld over vijftien tuna’s (oftewel muziekgroepen), nemen van 25 tot 27 september bezit van de Eindhovense binnenstad. Vanaf de bühne of tijdens hun wandelingen en spontane serenades op en rond de Markt brengen ze, gekleed in de bekende traditionele kostuums met lange mantels en wapperende linten, Spaanse liederen ten gehore.

Het Tunafestival wordt dit najaar voor de negende keer gehouden; in 1986 beleefde het muzikale evenement zijn debuut. De begroting voor het internationale festival is weliswaar rond, maar dat neemt niet weg dat nieuwe sponsoren nog altijd zeer welkom zijn, benadrukt de organisatie in een persbericht./.

Zie www.tunafestival.nl voor meer informatie.