“Mijn eigen groene gedrag valt nog te verbeteren”

Zicht op nieuw licht

Spierpijn na het steppen
Special Cursor 50 jaarSpecial Cursor 50 jaar
Don Quishoot leert Woenselse kinderen hockeyen
20 mei 2009 - De kinderen uit Oud-Woensel hadden een vermoeiende dag, maar ook de Don Quishoot-leden waren aan het eind van de dag aardig uitgeteld. Enkele leden van de studentenhockeyvereniging gaven zaterdag 16 mei een clinic aan twaalf Woenselse kinderen tussen circa zes en twaalf jaar op het hockeyveld op het TU/e-terrein. x10_s.jpg
Foto: Bart van Overbeeke

“De kinderen bij ons in de wijk hebben in feite niets”, vertelt Dennis Meulenbroeks, directeur van het T+HUIS. Deze instantie streeft ernaar om kinderen in de buurt spelenderwijs een en ander bij te brengen. Dat kan zijn op het gebied van taal, maar ook qua muziek of cultuur. Meulenbroeks: “Het leek ons leuk om de kinderen in aanraking te brengen met een sport die ze normaal gesproken niet snel zullen beoefenen.”

De keus viel op hockey - een bijzondere kennismaking, zo bleek. Meulenbroeks: ”De kinderen vonden het heel zwaar en vermoeiend en dat hadden ze van tevoren niet verwacht. Ze dachten eerst dat het een ‘mietjessport’ was, maar die mening hebben ze moeten bijstellen.”

Ook voor de hockeyende studenten was de dag, met het thema ‘jungle’, knap vermoeiend. Marsha Reubsaet van Dames 1 van Don Quishoot vertelt: “Het was leuk om deze kinderen bezig te zien en ze een en ander bij te brengen. Het waren wel drukke kinderen, dat maakte het soms wel zwaar. Enkelen pikten het goed op en er zat zelfs wat talent tussen. Maar of ze ooit echt gaan hockeyen, weet ik niet.”

Meulenbroeks laat weten enthousiast te zijn over de samenwerking met studenten en overweegt ook andere studentensportverenigingen te vragen voor een clinic.