“Mijn eigen groene gedrag valt nog te verbeteren”

Zicht op nieuw licht

Spierpijn na het steppen
Special Cursor 50 jaarSpecial Cursor 50 jaar
'Seed no. 4' naar nieuwe stek
25 mei 2009 - Al sinds 1967 stond het beeld ‘Seed no. 4‘ van Shinkichi Tajiri tamelijk onopvallend onder de bomen bij de entree van de faculteit Elektrotechniek. Tot afgelopen woensdag 20 mei: toen kreeg dit topstuk uit de kunstcollectie van de TU/e een prominente plaats bij Vertigo. Tajiri maakte na de geboorte van zijn dochters een serie van deze beelden rond de begrippen groei en leven. x13_s.jpg
'Seed no. 4' strijkt neer bij Vertigo.
De Kunstcommissie van de universiteit wilde het beeld al eerder verplaatsen. De Dag van de Kunst, dit jaar op woensdag 27 mei, bleek een mooie aanleiding om er nu echt werk van te maken. Op deze dag staan namelijk de ‘Seed no. 4‘ en de onlangs overleden kunstenaar Tajiri centraal met een speciaal boek, een documentaire, een tentoonstelling van zijn werk en de resultaten van workshops met studenten Bouwkunde en Industrial Design. De expositie, waarop onder andere varianten van de ‘Seeds’ te zien zijn, is tot en met 25 juni in Plaza Vertigo.