“Mijn eigen groene gedrag valt nog te verbeteren”

Zicht op nieuw licht

Spierpijn na het steppen
Special Cursor 50 jaarSpecial Cursor 50 jaar
Jongeren GroenLinks voeren campagne op campus
18 mei 2009 - De Europese verkiezingen naderen en dat werd vandaag ook voor het eerst zichtbaar op het universiteitsterrein. DWARS, de jongerenorganisatie van GroenLinks, voerde campagne aan het Limbopad. x6_s.jpg
.

Het campagneteam doet de komende twee weken met een hybride auto zeven universiteitssteden en Den Haag aan. De TU/e was de eerste instelling die DWARS bezocht voor haar tour langs hogescholen en universiteiten.

“De studenten zijn geïnteresseerd. De belangstelling is groter dan ik dacht voor een TU. De meesten zijn wel van plan om op 4 juni te gaan stemmen”, zegt bestuurslid van de jongerenorganisatie Diederik ten Cate. TU/e-student Bouwkunde en DWARS-lid Cyriel Prinsen bemerkt meer animo bij de Eindhovense studenten dan in voorgaande campagnejaren. “Er is meer belangstelling dan tijdens de verkiezingen voor de Provinciale Staten en de gemeenteraad. Dat vind ik opvallend, omdat onderzoek uitwijst dat de Europese verkiezingen helemaal niet leven onder jongeren.”