“Mijn eigen groene gedrag valt nog te verbeteren”

Zicht op nieuw licht

Spierpijn na het steppen
Special Cursor 50 jaarSpecial Cursor 50 jaar
Opheffing dreigt voor computerclub Stack
19 mei 2009 - Het bestuur van Stack trekt de stekker uit de vereniging als zich binnen een paar weken geen opvolging aandient. Op 18 juni is een opheffings-ALV gepland - overigens niet voor het eerst. x8_s.jpg

De aanwas van nieuwe, actieve leden is bij studentencomputervereniging Stack al jaren beperkt. Vooral het vinden van een nieuw bestuur blijkt vooralsnog een niet te klaren klus. Afgelopen oktober begon het huidige bestuur zijn zoektocht naar opvolgers, “maar er zijn nauwelijks resultaten”, zegt bestuurslid Bram Geron, tweedejaars Technische Informatica.

Volgens collega-bestuurder David van Deijk (tiendejaars Technische Wiskunde) heeft de vereniging zo’n dertig actieve leden, “maar dat zijn allemaal ouderejaars studenten die geen bestuur meer willen doen, vaak omdat ze het al een keer hebben gedaan.” De activiteiten van Stack zijn momenteel beperkt tot de maandelijkse Shobo (de Stack Hoegaarden Borrel) en zo nu en dan wat inloop in het Stack-hok in De Hal.

Geron verwacht dat de vereniging op 18 juni, tijdens de opheffings-ALV waartoe het bestuur heeft besloten, officieel wordt opgedoekt. Tenzij er op het laatste moment alsnog een kandidaatsbestuur opstaat dat nog een toekomst ziet voor Stack, zoals in het verleden al vaker gebeurde. Bestuurslid Van Deijk houdt daarom goede hoop.

Wat een eventuele opheffing zou betekenen voor de ongeveer zestig Eindhovense studentenverenigingen in Eindhoven die hun websites laten hosten door de Unix-commissie van Stack, is nog niet duidelijk. Het bestuur gaat er vooralsnog vanuit dat er een partij gevonden wordt die het beheer van de servers overneemt. Hierbij wordt onder meer gedacht aan studievereniging GEWIS van Wiskunde & Informatica, maar Van Deijk ziet dit pas als laatste redmiddel. (bron: Shift040)