“We woonden in ons eigen ontwerp”

Te voet naar Rome

Totelos-toernooi trekt record aantal teams
Special Cursor 50 jaarSpecial Cursor 50 jaar
Europese erkenning voor diplomasupplement TU/e
28 mei 2009 - De TU/e heeft onlangs het Diploma Supplement-label gekregen. Dit houdt in dat de Europese Commissie de TU/e erkent als instelling die het supplement (de bijlage die studenten bij hun diploma ontvangen) verstrekt conform de Europese regels.

Dr. Karen Ali, hoofd van het Onderwijs en Studenten Service Centrum (STU), licht in een reactie per mail toe: “De Europese Commissie geeft daarmee aan dat de Eindhovense cijferlijst een Europese werkgever of een andere Europese universiteit voldoende informatie geeft over wat een Eindhovense opleiding inhoudt en wat het niveau daarvan is. Dit kan onze studenten van pas komen als ze buiten Nederland een baan zoeken of verder willen studeren aan een buitenlandse universiteit.” Volgens Ali is het eervol om een erkenning van Brussel te hebben. “Het bewijst dat ons diplomasupplement goed in elkaar zit. Hierbij speelt ook dat de minister mogelijkerwijs binnenkort met wetgeving komt om het Europese model ook voor te schrijven voor Nederlandse universiteiten. De TU/e is daar nu al klaar voor.”

Studenten krijgen het supplement sinds het collegejaar 2004/2005. Ze krijgen bij hun diploma een bijlage met onder meer informatie over de kwalificatie en het niveau daarvan, over de inhoud en het resultaat van het behaalde en over de accreditatie van de opleiding. Volgens Ali zijn er slechts kleine tekstuele aanpassingen gedaan om aan de eisen te voldoen. “Studenten zullen er dus niets van merken.”/.