“We woonden in ons eigen ontwerp”

Te voet naar Rome

Totelos-toernooi trekt record aantal teams
Special Cursor 50 jaarSpecial Cursor 50 jaar
TU/e kiest haar toppers
28 mei 2009 - De TU/e maakt woensdag 3 juni bekend wie de beste afstudeerder, beste ontwerper, beste promovendus en het beste project (met het meeste toekomstperspectief) van dit jaar zijn. In de Blauwe Zaal worden vanaf drie uur de academische jaarprijzen uitgereikt.

In totaal zijn 28 mensen van diverse faculteiten voorgedragen voor een prijs. Voor de Afstudeerprijs zijn er negen kanshebbers, vier TU/e’ers dingen mee naar de Ontwerpprijs, voor de Promotieprijs zijn tien mensen voorgedragen en vijf projecten waren in race voor de Perspectiefprijs. In de laatste categorie zijn intussen drie genomineerden overgebleven die volgende week hun werk voor een jury zullen verdedigen.

Het project van ir. Sibrecht Bouwstra (Industrial Design) richt zich op het verbeteren van de leefomgeving van te vroeg geboren baby’s. Haar bijdrage lijkt een grote stap voorwaarts om een meer rustige en comfortabele sfeer te creëren voor deze kwetsbare couveusekinderen.

Dr.ir. Marcel van ’t Veer (Biomedische Technologie) ontwikkelde een geavanceerde methode voor het meten van bloedstromen waardoor een betere diagnose en effectievere behandeling mogelijk wordt van coronaire syndromen. Dat is een verzamelnaam voor zowel angina pectoris als een hartinfarct waarbij een plotselinge vernauwing van de bloedvaten van het hart optreedt.

Jasper Winkes (Werktuigbouwkunde) ontwikkelde de zogeheten Double Combustion Pile Driver; een belangrijke innovatie die het brandstofverbruik in de bouwsector aanzienlijk vermindert en zorgt voor minder roet en lawaai./.