“We woonden in ons eigen ontwerp”

Te voet naar Rome

Totelos-toernooi trekt record aantal teams
Special Cursor 50 jaarSpecial Cursor 50 jaar
Auditoriumfeest spekt kas European Week
28 mei 2009 - Op de plek waar normaliter boterhammen of studieboeken worden verorberd, danste woensdagavond een massa studenten van vooral Nederlandse oorsprong met haar 260 Europese gasten. Het Auditoriumfeest is het hoogtepunt van de Europese Week, volgens Laura Elmont van de organisatiecommissie. x1_s.jpg
Foto: Bart van Overbeeke

De grote opkomst, ongeveer tweeduizend studenten, is erg belangrijk om de financiën rond te krijgen, vertelt Elmont. Zelf heeft ze nauwelijks iets van het feest meegekregen, als organisator blijft Elmont toch vooral achter de schermen.

Studenten konden zich helemaal uitleven op de house van Baggi Begovic en Sidney Samsom. Gekleurde lichtbundels zwaaiden door de rookpluimen die de rood-witte vloerbedekking onzichtbaar maakten. In de ruimtes op de eerste verdieping van het Auditorium waren onder andere een rockzaal, een Dubstep & Drum ‘n’ Bass Zaal en een singer-songwriter zaal ingericht.

Vrijwilliger Max van Kempen heeft volop genoten van het optreden van Lekke Band in de Senaatszaal. Hij is tot het bittere einde gebleven, zoals hij met rauwe stem meedeelt. Dat betekent dat hij na sluiting van het Auditorium nog mee is gegaan naar de afterparty van ESC in de Bunker. Hij schat dat daar wel tweehonderd studenten waren. Om half zeven rolde Max zijn bed in.