Italiaans rugzakje omgekiept

De kunst van de herhaling

Nayade-toernooi
Special Cursor 50 jaarSpecial Cursor 50 jaar
Eredoctor Stupp tweede ‘distinguished professor’
25 juni 2009 - Prof.dr. Samuel Stupp, directeur van het Institute for BioNanotechnology in Medicine aan de Northwest University in Chicago, is door het College van Bestuur benoemd tot de tweede ‘distinguished professor’ van de TU/e.
Prof.dr. Samuel Stupp.

De benoeming loopt van 1 juli 2009 tot 1 juli 2013. Stupp (57) kreeg bij de dies natalis eind april een eredoctoraat van de TU/e, waarbij prof.dr. Bert Meijer optrad als zijn erepromotor. Stupp houdt zich onder meer bezig met onderzoek dat kan worden toegepast in de regeneratieve geneeskunde en kankertherapie.

Distinguished professors brengen jaarlijks één week aan de TU/e door en verzorgen dan lezingen voor de wetenschappelijke staf, promovendi en geselecteerde masterstudenten. Ze zijn bovendien beschikbaar voor overleg met stafleden over belangrijke ontwikkelingen binnen hun vakgebied.

De eerste ‘distinguished professor’ van de TU/e, prof.dr. Stuart Parkin, is deze week op bezoek aan de TU/e. Parkin is een expert op het gebied van spintronica en is hoogleraar aan de Stanford University en IBM Fellow van het IBM Almaden Research Center in de VS. Vorig jaar ontving ook hij een eredoctoraat van de TU/e. Parkin verzorgt maandag 29 juni bij de faculteit Technische Natuurkunde een speciaal college over zijn vakgebied. Volgende week staat in Cursor een uitgebreid interview met hem./.