Het veiligstellen van de W-hal begint al op 3 juli met het plaatsen van hekwerk en het afsluiten van de water- en stroomvoorziening. Projectmanager Marten Dijkshoorn maakt in eigen woorden ‘van de W-hal een veilig eiland voor slopers en voor de TU/e bevolking’. Er komen twee nieuwe vluchtwegen in de vorm van wenteltrappen; een voor de kantine van Potentiaal en een tussen W-hal en W-hoog in.
Na de intro wordt het plein voor Laplace omgetoverd tot parkeerterrein. De parkeerruimte op Het Veken is bestemd voor de bouwvakkers en hun materialen. Het bouwverkeer wordt aan de oostkant van de campus gehouden omdat het daar het minst overlast geeft.
Begin september gaat een gecertificeerd slopersbedrijf asbest uit kruipruimte, isolatievoorzieningen, plafonds en gevels halen en afvoeren. De laatste tussenwandjes worden neergehaald. De Industrial Design-installatie ‘Alice’ krijgt een nieuwe plek in Corona.
Van Happen verwacht dat het karwei rond de jaarwisseling klaar is. In januari 2010 begint voor de W-hal de opbouwfase. Het heien en boren in de buitenlucht kan mogelijk leiden tot geluidsoverlast./. |