Italiaans rugzakje omgekiept

De kunst van de herhaling

Nayade-toernooi
Special Cursor 50 jaarSpecial Cursor 50 jaar
TU/e-studenten ontwerpen kanteldeuren voor oude beeldbuisfabriek
25 juni 2009 - TU/e-studenten Industrial Design en Bouwkunde hebben ongeveer dertig ontwerpen gemaakt voor een nieuwe bestemming van drie grote stalen kanteldeuren van het voormalige industrieterrein Strijp R. De bouwtekeningen en maquettes, tot en met 24 juli tentoongesteld in Vertigo, dingen mee naar een ontwerpprijs van de Amsterdamse projectontwikkelaar Amvest.

De drie deuren uit de voormalige beeldbuisfabriek van Philips zijn dertien tot negentien meter breed en vier meter hoog zijn. De zwaarste deur weegt zo’n vierduizend kilo. Veel fabriekshallen op Strijp R worden momenteel gesloopt voor de bouw van onder meer appartementen. Ook studenten van de Design Academy doen mee aan de prijsvraag.

De prijswinnaars worden begin juli bekendgemaakt. Een jury onder voorzitterschap van TU/e-hoogleraar Jouke Post (Bouwtechnisch Ontwerpen) beoordeelt de ingediende plannen. Ook wordt er een publieksprijs uitgereikt. Bezoekers kunnen tot 4 juli hun stem uitbrengen op de expositie.

Met de prijsvraag is in totaal een geldbedrag van vijfduizend euro gemoeid. De winnaar ontvangt 2500 euro./.