Italiaans rugzakje omgekiept

De kunst van de herhaling

Nayade-toernooi
Special Cursor 50 jaarSpecial Cursor 50 jaar
Van der Waals opent condoleanceregister voor King of Pop
29 juni 2009 - Natuurkundige studievereniging Johannes Diderik van der Waals biedt studenten en medewerkers van de TU/e de gelegenheid hun verdriet over het overlijden van Michael Jackson onder woorden te brengen in een condoleanceregister. x4_s.jpg

In het honk van Van der Waals zitten de bestuursleden er niet als verslagen honden bij. Toch voelen ze een binding met Michael Jackson, al was het maar omdat ze in maart een themaweek voor de popster organiseerden. Dat was bij de aankondiging van de laatste concerten die Jackson in Londen zou gaan geven.

Joep van Lieshout heeft een anjer van kunststof uit het archief gehaald en naast een leeg ruitjesschrift op een kar vastgezet. Leroy Schepers heeft het register geopend met de woorden: “Een triest einde na een grootse carrière. Gelukkig laat je iets moois achter. Mijn medeleven gaat ook uit naar de persoon die al haar Michael Jackson fanshop artikelen aan ons verkocht heeft om naar het concert in Londen te kunnen. Dit zal nu wel niet meer doorgaan. Vaarwel Wacko, ik zie je in de hemel.” Hij doelt op de vrouw uit Helmond van wie Jeroen Geerts voor twintig euro een spiegeltje, vlag, boek en kalender van Michael Jackson kocht. Geerts, die voor de vereniging zorgt dat het geld binnenkomt, denkt die spullen nu makkelijk voor het dubbele bedrag te kunnen slijten.

Een opmerkelijke reactie schreef bestuursvoorzitter Koen op ’t Hoog: “Arme Michael, je kon de publiciteit die Cursor je heeft bezorgd natuurlijk niet aan….” Het register blijft open tot het vol is, iedereen kan langskomen in de G-vleugel van N-laag om op papier medeleven te betuigen.