Italiaans rugzakje omgekiept

De kunst van de herhaling

Nayade-toernooi
Special Cursor 50 jaarSpecial Cursor 50 jaar
Uitstel van executie voor Stack
1 juli 2009 - Oktober is de nieuwe deadline die Stack zichzelf heeft gesteld om een nieuw bestuur te vinden. De studentencomputervereniging hing opheffing boven het hoofd, maar tijdens de hiervoor geplande opheffings-ALV op 18 juni stond toch weer een commissie op die verder gaat zoeken naar nieuwe bestuurders.

Half mei leek het, zo bleek uit gesprekken met bestuurders, slechts een kwestie van tijd totdat studentenstad Eindhoven een vereniging minder kende. Volgens penningmeester Bram Geron is er nu een commissie opgestaan die gericht gaat zoeken naar een nieuw bestuur. Ook ligt er een harde deadline, in oktober dit jaar. “Dan wordt er weer vergaderd en wisselen we van bestuur.”

Geron gaf in mei aan zijn bestuurspost te willen laten voor wat het is, na ongeveer een jaar in het bestuur gezeten te hebben. Ook bestuurslid David van Deijk gaf aan het veld te willen ruimen. Maar opvolgers werden er niet gevonden - en dat was wel de instelling waarmee de heren dit collegejaar begonnen. Met de nieuwe commissie, die specifiek het doel heeft een nieuw enthousiast bestuur te vinden, is er dus uitstel van executie.

Maar wat is het verschil tussen het bestuur dat naar opvolging zocht en deze nieuwe commissie? “Het huidige bestuur kan dan nog de normale bestuurstaken blijven doen. De nieuwe commissie is alleen bezig met het zoeken naar een nieuw bestuur. En zij zijn daar ook heel gedreven in natuurlijk.”

Ook de opkomst op de ledenvergadering viel Geron niet tegen. “Ik had minder mensen verwacht. Ik schat dat er sowieso meer dan twintig leden aanwezig waren. En dan blijkt toch dat wanneer het echt menens is, er mensen opstaan. Dat hebben we al eerder gezien”.

Het voortbestaan van Stack is van belang voor ongeveer zestig studentenclubs die hun website laten hosten door de computervereniging. Die hoeven zich dus voorlopig nog geen zorgen te maken. (Shift040)