Special Cursor 50 jaarSpecial Cursor 50 jaar
Rinnooy Kan in commissie-Veerman

SER-voorzitter Alexander Rinnooy Kan wordt lid van de commissie die het Nederlandse hoger onderwijsstelsel gaat onderzoeken. Ook collegevoorzitter Ron Bormans van de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen treedt toe. De commissie staat onder leiding van oud-landbouwminister en universiteitsbestuurder Cees Veerman. Ze gaat het Nederlandse onderwijsstelsel aan een internationale vergelijking onderwerpen. Grote vraag is of het huidige stelsel de toename en groeiende diversiteit van de studentenpopulatie aankan en of het internationaal goed herkenbaar is. De commissie zal Plasterk in februari 2010 adviseren. Bij de opening van het academisch jaar bepleitte de minister meer keuzemogelijkheden voor studenten. (HOP)