Special Cursor 50 jaarSpecial Cursor 50 jaar
Vertigo doelwit van dieven
15 oktober 2009 - In Vertigo, het onderkomen van de faculteit Bouwkunde, zijn in de nacht van dinsdag op woensdag meerdere inbraken gepleegd. Bij studievereniging CHEOPS werd een geldkistje met 575 euro gestolen.

Bij de bouwkundige studievereniging, gehuisvest in de loopbrug tussen Vertigo en De Zwarte Doos, werden twee toegangsdeuren geforceerd door kettingen door te knippen. Leden van CHEOPS ontdekten de diefstal woensdagochtend en deden aangifte bij de politie. Ook sectievereniging SUPport (Building Technology en Construction Technology) op de zevende etage kreeg ongewenst bezoek. Een sleutelkluisje en een kast werden opengebroken zonder iets mee te nemen. Een kast met documenten op de zesde verdieping trof hetzelfde lot. Een verdieping lager werd een laptop gestolen die een student had achtergelaten. De technische recherche heeft gisteren, woensdag 14 oktober, sporenonderzoek verricht.

Laks
Teamleider beveiliging Hay Becks en zijn collega’s hebben al vaker geconstateerd dat bewoners van Vertigo te laks omgaan met de toegangsregeling voor het gebouw, zo stelt Becks. Ook na sluiting, ’s avonds om zeven uur, zijn er volgens hem doorgaans veel mensen in het gebouw en is het bij de toegangsdeuren een constant komen en gaan. “Trek je petje wat verder over je gezicht en je loopt moeiteloos mee”, aldus de teamleider. Verder zou het volgens hem verstandig zijn als de studieverenigingen hun contant geld zo snel mogelijk afstorten bij één van de automaten die daarvoor op het universiteitsterrein staan. (FvO)/.