Special Cursor 50 jaarSpecial Cursor 50 jaar
Brabant Center of Entrepreneurschip van start
19 november 2009 - Het Brabant Center of Entrepreneurship (BCE) is dinsdag 17 november in theater De NWE Vorst in Tilburg officieel geopend. Het startschot voor het samenwerkingsverband voor ondernemerschap van de TU/e en de Universiteit van Tilburg (UvT) werd onder andere gegeven door zakenvrouw en tv-presentatrice Annemarie van Gaal.

Het Brabant Center of Entrepreneurship (BCE) is in het leven geroepen om de ondernemingszin bij studenten en universiteitsmedewerkers aan te wakkeren en hun ondernemende houding te stimuleren. Het centrum wil geïnteresseerde studenten uiteindelijk meer bagage meegeven op dit terrein en ondernemen meer onderdeel laten vormen van het onderwijsprogramma. Drs. Kees Kokke, docent bij de capaciteitsgroep Operations, Planning, Accounting, and Control van de TU/e-faculteit Industrial Engineering & Innovation Sciences (IE & IS), is algemeen directeur van het nieuwe instituut. Wetenschappelijk directeur is prof.dr. Geert Duysters, eveneens van de faculteit IE&IS.

Het BCE-programma loopt tot minimaal 2012 en is opgezet door verschillende partijen binnen de TU/e en de UvT. De twee universiteiten dragen circa anderhalf miljoen euro bij. De partners, waaronder de provincie, de Stichting Brainport en de betrokken gemeenten, brengen gezamenlijk ruim drie miljoen euro in. (TA)/.