Special Cursor 50 jaarSpecial Cursor 50 jaar
Wired Pig wint
4 februari 2010 - ‘Wired Pig’ van TU/e-medewerkster Diana Heijnerman is de winnaar van de kerstpakketwedstrijd van de universiteit. De medewerkster van de faculteit Electrical Engineering bewerkte het aardewerken varken uit haar kerstpakket met draden en overgoot het vervolgens met een soort doorschijnende kunsthars. Erg creatief en origineel, zo oordeelden de kunstkenners van de jury, die haar beloonden met een dagkaart voor vier personen voor de Efteling.
Volgens jurylid André Pieters van Holland Art Gallery was de keuze (evenals voorgaande jaren, toen TU/e’ers hun creatieve lusten al mochten botvieren op de mokken en kommen die ze in hun kerstpakket vonden) erg moeilijk. In totaal werden vorige week woensdag honderdtachtig gepimpte varkens ingeleverd - volgens Pieters “eigenlijk allemaal winnaars”. (MvdV)