Special Cursor 50 jaarSpecial Cursor 50 jaar
Karten op de campus
11 maart 2010 - Rokend rubber op het TU/e-terrein op zaterdag 24 april: de personeelsvereniging laat die dag een kartingcircuit aanleggen op de parkeerplaats bij het Paviljoen. Studenten en medewerkers kunnen in één van de vijf karts de gemotoriseerde strijd aangaan.

Karting is geen nieuwe activiteit op de agenda van de TU/e-personeelsvereniging; belangstellenden kunnen zich vrijwel elk jaar inschrijven voor de nodige indoor rondjes bij Hezemans in Eindhoven. Het leek de PV leuk het evenement naar buiten te halen, op het eigen terrein, pal naast het onlangs volledig heringerichte PVOC; de ontmoetingsruimte van de personeelsvereniging.

Waarschijnlijk wordt het evenement een soort afvalrace, waarbij steeds de eerste twee van een heat naar de volgende ronde gaan. “Maar eerst willen we kijken of er voldoende animo voor is”, benadrukt organisator Ad van Rooij. De PV mikt op minstens zestig deelnemers. De activiteit wordt begeleid door Traxx uit Uden, dat ook zorgt voor de karts, overalls, helmen en afzettingen.

Het is overigens niet de eerste keer dat er karts over het universiteitsterrein gaan scheuren. Studievereniging Japie van Scheikundige Technologie legde in september 2007 ter ere van haar tiende lustrum bij de W-hal ook al een raceparcours aan.

Deelname kost 35 euro voor leden van de personeelsvereniging en 40 euro voor niet-leden. Inschrijven voor de activiteit kan tot 10 april op http://pvweb.campus.tue.nl/. (MvdV)