spacer.png, 0 kB
Volg Cursor via Twitter Volg Cursor via Facebook Cursor RSS feed
spacer.png, 0 kB

spacer.png, 0 kB


Columnist:
Pieter Mooren

Cursor in PDF formaatCursor als PDF
Special Cursor 50 jaarSpecial Cursor 50 jaar
PrintE-mail Tweet dit artikel Deel dit artikel op Facebook
Je idee verkopen: niet wát, maar hóe
11 maart 2010 - In slechts twee minuten een jury overtuigen van jouw idee, concept of product. Daar ging het om tijdens de finale van de workshop ‘The Perfect Pitch’ voor studenten Industrial Design, afgelopen vrijdag. Doel van de workshop: ondernemerschap van studenten bevorderen en hen helpen hun creativiteit beter te verkopen. Niet wát ze presenteerden was belangrijk, maar hóe.
Winnaar Bram Nab presenteert zijn projectvoorstel
Foto: Bart van Overbeeke

De workshop werd ondersteund door het Brabant Centre of Entrepreneurship (BCE). Dit samenwerkingsverband tussen TU/e en de Universiteit van Tilburg begeleidt studenten in het ontwikkelen van ondernemersvaardigheden. Workshopcoach Paul van der Plas: “Veel studenten zijn ‘ondernemend maar onbewust’. Er zitten in potentie heel ondernemende geesten tussen, maar de truc is nou juist het daadwerkelijk inzetten van de potentie.”

Winnaar Bram Nab leerde tijdens de workshop vooral dat het heel simpel kan. Hij presenteerde het idee voor zijn project over communicatie tussen een dementerende oudere en een mantelzorger in minder dan twee minuten. Daarbij gebruikte hij een powerpointpresentatie die slechts bestond uit vier woorden en drie afbeeldingen. “Zonder die workshop had ik het waarschijnlijk niet zo kort gehouden. Ik geef het liefst twintig voorbeelden in plaats van één en ik vind het moeilijk om de kern te raken. Ik ben een nogal geanimeerde verteller.” (SK)/.