Special Cursor 50 jaarSpecial Cursor 50 jaar

Chinees eredoctoraat voor hoogleraar IE&IS

9 april 2010 - Prof.dr. Geert Duysters, deeltijdhoogleraar Entrepreneurship & Marketing aan de faculteit Industrial Engineering & Innovation Sciences (IE&IS), neemt op woensdag 14 april een eredoctoraat in ontvangst aan de Wuhan University of Technology (WUT). De WUT is één van de oudste hoger onderwijsinstellingen van China en ligt in de centraal gelegen provincie Hubei. x8_s.jpg
Prof.dr. Geert Duysters

Duysters is de eerste Europeaan die dit hoogleraarschap ‘honoris causa’ van de WUT in ontvangst mag nemen. Hij krijgt het vanwege zijn ‘buitengewone wetenschappelijke verdiensten’ en vanwege de impact die zijn onderzoek heeft op de wetenschap in China.

Samen met het eredoctoraat ontvangt Duysters, die ook in deeltijd werkzaam is aan de Universiteit van Tilburg, een geldprijs van 100.000 euro van de Chinese overheid, om de komende drie jaar onderzoek te doen in China. De geldprijs is bedoeld om de uitwisseling van wetenschappelijke kennis te stimuleren tussen de winnaar en de nominerende universiteit. De WUT, waarvan de historie teruggaat tot 1893, is een brede universiteit met 54.000 studenten en een wetenschappelijke staf van 3500 medewerkers.

Duijsters is ook wetenschappelijk directeur van de Brabant School of Entrepreneurship, een samenwerkingsverband tussen de TU/e en de UvT, dat gericht is op het stimuleren van ondernemerschap bij bachelor- en masterstudenten. (HK)