Special Cursor 50 jaarSpecial Cursor 50 jaar
Nederlands paviljoen Happy Street mist laatste onderdelen
29 april 2010 - Het afwerken van het Nederlandse paviljoen ‘Happy Street’ op de Wereldtentoonstelling in Shanghai kent enige tegenslag. Van de 28 huisjes en installaties die als een soort etalage worden gepresenteerd, zijn er twee nog niet klaar. De benodigde onderdelen zijn niet binnen door logistieke problemen en tussenkomst van de Chinese douane.

Dat meldde Frank Heijmans woensdag 28 april vanuit de Chinese havenstad. De medewerker van de Eindhovense interieurbouwer Gielissen legt daar de laatste hand aan de inrichting van Happy Street. Volgens Heijmans gaat het om het huisje over Vincent van Gogh. “We missen nog een tafeltje en wat schilderijen. De rest staat er al, dus de presentatie gaat gewoon door.” Door de aswolk die is ontstaan na een vulkaanuitbarsting op IJsland is de logistieke aanvoer gaan haperen. Omdat het vliegverkeer bijna een week plat lag, zijn onderdelen later dan verwacht gearriveerd. Tel daarbij het onvoorspelbare tempo van de Chinese douane. “Deze week waren we overtuigd dat een aantal presentaties niet zou lukken. Ineens staat er dan een hele berg spullen op je stoep.”

Happy Street is gerealiseerd met een sterke inbreng van de TU/e. Architect John Körmeling is TU/e-alumnus en constructeur Rijk Blok werkt bij de faculteit Bouwkunde. (FvO)/.

Lees meer over Happy Street op Happy Street, de toegankelijke oneindigheid.