Special Cursor 50 jaarSpecial Cursor 50 jaar
VVD-wethouders met TU/e-roots
29 april 2010 - Een TU/e-student en een TU/e- alumnus zijn sinds de laatste gemeenteraadsverkiezingen in functie als wethouder voor de VVD. Stefan Wouters is een maand geleden aan de slag in zijn woonplaats Reusel-De Mierden. Joost Helms is deze week geïnstalleerd in Eindhoven.

TU/e-alumnus Joost Helms (36) is dinsdagavond geïnstalleerd als één van de zes wethouders in de Eindhovense gemeenteraad. In zijn takenpakket zitten verkeer en vervoer, milieu en duurzaamheid, werk, sport en recreatie, toerisme en evenementen.

Wethouder zijn is meer dan een fulltime baan, merkte de scheikundig technoloog. Voor zijn twee horecazaken (Boekencafé Schrijvers en restaurant Mundial, beide in de Dommelstraat) heeft hij inmiddels nieuwe eigenaren gezocht. Hij heeft er geen tijd meer voor en hij wil belangenverstrengeling voorkomen.

De Eindhovense gemeenteraad heeft een grote klus te klaren. Helms: “We verwachten over vier jaar 25 miljoen euro minder te mogen uitgeven in opdracht van het Rijk. Onze hele coalitie wil dit via bezuinigingen proberen te bereiken en pas als allerlaatste redmiddel lastenverzwaring aanwenden.”

Stefan Wouters (23), TU/e-student Technische Bedrijfskunde, heeft sociale zaken, welzijn, gezondheidszorg, jeugd, onderwijs, cultuur, sport, de bibliotheek, ouderen en vrijwilligers in beheer in Reusel-De Mierden. De redactie kon Wouters niet te pakken krijgen voor een persoonlijke reactie. (NS)/.