Special Cursor 50 jaarSpecial Cursor 50 jaar
Beveiliging jaagt op laptopdief

24 juni 2010 - De TU/e-beveiliging is op zoek naar een man die de afgelopen weken vermoedelijk op verschillende locaties op de campus laptops heeft gestolen. Vrijdag 18 juni sloeg hij waarschijnlijk twee keer zijn slag in de gebouwen Impuls en Potentiaal (Electrical Engineering); dezelfde middag jatte hij mogelijk ook de laptop van een studente van de Design Academy die aan het werk was geweest in Vertigo (Bouwkunde). De rugzak waarin haar laptop zat, werd later leeg teruggevonden in Potentiaal, waar de man die middag op camerabeelden te zien was op de loopbrug tussen dat gebouw en het naastgelegen Impuls.Hay Becks van de TU/e-beveiliging weet bijna zeker dat dezelfde man, die hij tussen de 25 en 30 jaar oud schat, onlangs ook al toesloeg in het Paviljoen. De studente die haar laptop toen ontvreemd zag, vond deze niet lang daarna terug op Marktplaats en wist met de aanbieder tot een akkoord en een afspraak te komen. Becks ‘baalt als een stekker’ dat ze de politie niet heeft ingeseind voor haar date met de handelaar, “dan hadden we ‘m kunnen pakken”. Volgens de teamleider heeft de beveiliging diverse duidelijke beelden van de man, “de ene keer netjes in pak, de andere keer in studentikoze kleding”.