Special Cursor 50 jaarSpecial Cursor 50 jaar
Enkel spatje kan pret niet drukken op Hajraa-buitentoernooi
24 juni 2010 - “Het weer is reuze meegevallen”, is de opgeluchte reactie van de buitentoernooicommissie van Hajraa. Afgelopen weekend, 19 en 20 juni, werd het 32ste internationale Hajraa-buitentoernooi gehouden op het gras van sportpark De Hondsheuvels. Onderdeel daarbij was het open Nederlands Studenten Kampioenschap Volleybal, dat werd gewonnen door de University of Haifa van Israël.
Foto: Bart van Overbeeke
Voor het hele toernooi was regen, wind en kou voorspeld. Er vielen gelukkig maar drie kleine buitjes waarvan eentje tijdens de pauze die was ingelast om de voetbalwedstrijd Nederland-Japan te kijken. Het thema ‘Herrie in de tent’ werd daar vooral recht gedaan tijdens het enige doelpunt dat gescoord werd. Het gejuich van volleyballers was in de verre omge-ving te horen. Commissielid Caroline Balemans, tweedejaars Werktuigbouwkunde en speelster in Hajraa Dames 5, vertelt dat het toernooi supergoed verlopen is. “Geen diefstal, geen ruzies, geen klachten, voor zover bekend. Ik hoorde dat één speler naar het ziekenhuis moest voor een enkelblessure, maar dat is niet vreemd bij zo’n groot toernooi.”

Van de 440 deelnemende teams zijn er 18 in de prijzen gevallen, in allerlei categorieën en niveaus. Zij kregen, geheel in stijl met het thema, oordopjes uitgereikt. Van Hajraa deden alleen Dames 1 en Heren 1 mee aan het NSK, zij werden respectievelijk zevende en vierde. (NS)