You've got the power
    Lekker(s) in de lift
    16 september 2010 - In de lift een opera aanhoren, een tekening krijgen, snoep van de wanden eten of een spelletje spelen. Dat is wel even wat anders dan er verzonken in je eigen gedachten te staan. Op verzoek van Studium Generale werden op 14 en 15 september vijf liften op de campus omgebouwd tot kleine theaters.
    Snoepen in de lift. Foto | Bart van Overbeeke

In een lift in Vertigo kwamen de mensen oog in oog te staan met een zingende conciërge met een minderwaardigheidsprobleem. Beroepszanger Jelle Leistravoert de mini-opera ‘De stoere conciërge’ op. Die duurt anderhalve minuut, tussen de eerste en de zevende verdieping is het wel klaar. Hij zingt angstaanjagend goed dat hij kwaad is. “Niet boos op mij zijn”, zegt een meelifter.
    Theatermaakster Birte ten Hoopen heeft zich gesetteld in de buurlift. Zij laat niemand weggaan die geen goed woord heeft gescrabbeld. “U vraagt een dyslect een woord te maken tijdens een liftritje?”, vraagt student BastiaanOltwater gespeeld wanhopig. Zij reageert: “Je bent toch van Bouwkunde, dan moet je toch even steentjes kunnen leggen?” (NS)

Upon Studium Generale’s request, five campus elevators were transformed into tiny theaters on 14 and 15 September. Elevator visitors could enjoy opera, be given a drawing, eat candy off the walls or play a game.