You've got the power
    Windvangers als blikvangers
    16 september 2010 - Zondagnacht zijn op het grasveld bij het Auditorium honderden zilver/groene windmolentjes geplant door een energiek groen type in een wit pak: The Energyman. Tijdens de Intro kwam hij al in actie met een abseilstunt vanaf het dak van Vertigo. Zijn boodschap luidt: ‘You’ve got the power’.
    Foto | Bart van Overbeeke

De TU/e wil het energieverbruik op de campus terugdringen. Dienst Huisves­ting ontwikkelt in samenwerking met het Communicatie Expertise Centrum onder meer een campagne om energie­zuinig gedrag van medewerkers en studenten te stimuleren. De wind­molentjes en de abseiler zijn de eerste twee prikkelacties. “Eind september start de interne campagne”, vertelt Ingrid de Kort van het CEC. “We openen dan de jacht op de gloeilamp, want helaas zijn deze energievreters nog niet volledig van de campus verdwenen.” (NS)

Last Sunday night, hundreds of tiny windmills were planted on the meadow near the Auditorium by an energetic green customer in a white suit: Energy Man. He wants to alert TU/e students to the upcoming campaign to lower the campus’ energy consumption. The campaign starts late September.