Naar de knoppen
    Nieuwe voorzitter U-raad uit eigen gelederen
    16 februari 2011 - Rinus van Weert, U-raadslid voor de personeelsfractie PUR, is dinsdag 15 februari begonnen als nieuwe voorzitter van de universiteitsraad. Hij volgt Monique Segers op, die begin februari voortijdig haar voorzitterschap neerlegde om meer tijd te kunnen besteden aan haar gezin.

Van Weert zei maandag in de U-raadsvergadering dat hij vanzelfsprekend ook per direct zijn lidmaatschap van de PUR heeft beëindigd. Tijdens het zwangerschapsverlof van Segers in 2010 had hij ook al tijdelijk haar plaats overgenomen. Van Weert blijft voorzitter tot april 2012, wanneer hij gebruik gaat maken van de -in zijn eigen woorden- “verdiende fpu-regeling”. Binnen de U-raad was Van Weert voorzitter van de financiële commissie. Wie hem gaat opvolgen in de raad en als voorzitter van die commissie werd maandag nog niet bekend gemaakt. (HK)

On Tuesday, February 15, University Council member for staff party PUR Rinus van Weert started as the University Council’s new chairman. He is succeeding Monique Segers, who stepped down in February to spend more time with her family.