Naar de knoppen
    Dit jaar geen Europese Week
    16 februari 2011 - De Europese Week, die om de twee jaar aan de TU/e wordt gehouden, gaat dit jaar niet door. Het vorig bestuur is er niet in geslaagd een nieuw bestuur te vinden. “We vinden het heel erg zonde”, stelt oud-bestuurslid Wouter Jansen.

Jansen wijt het niet kunnen vinden van een nieuw bestuur aan verschillende factoren. “Vanwege de langstudeerdersregeling die eraan zit te komen, willen studenten nu eerst hun studie zo snel mogelijk afronden. Omdat de Europese Week eens in de twee jaar wordt gehouden, zijn we minder bekend bij studenten.” Drie studenten waren bereid in het bestuur te stappen, maar dat was te weinig.

De Stichting Europese Week blijft bestaan en de leden doen hun uiterste best om een nieuw bestuur te vinden, zodat er mogelijk in 2012 wel een Europese Week kan worden gehouden. Ze gaan onder meer kijken of ze via studieverenigingen bestuursleden kunnen vinden en zijn van plan de handen ineen te slaan met internationale studentenverenigingen AEGEE en BEST. In 2009 deden vierhonderd Europese studenten mee aan het evenement. Belangstellenden voor het bestuur kunnen een mail sturen naar ewe@europeanweek.org en meer informatie vinden op www.europeanweek.org. (JvG)

TU/e’s biannual European week has been cancelled this year. The previous board hasn’t been able to find new members. People interested in being on the board can send an e-mail to ewe@europeanweek.org.
    More information can be found at www.europeanweek.org.