Naar de knoppen
    BE AWARE: de Bedrijvendag
    22 februari 2011 - Op een enorm elektronisch bord voor het Hoofdgebouw werd gisteren afgeteld tot de start van… Tja, waarvan? Om middernacht zou er iets van start gaan, maar wat? BE AWARE, was in ieder geval de aanbeveling. Het bleek om een promotiestunt te gaan ten behoeve van de Bedrijvendag, die vanmorgen om 9.45 werd geopend door Bart de Boer, directeur van De Efteling en voorheen van Eindhoven Airport.

x6_s.jpg
    De aankondiging bij het Hoofdgebouw.
    Foto | Bart van Overbeeke.

Bijna tien uur eerder werd op datzelfde scherm bekendgemaakt dat het om de Bedrijvendag ging. Niet dat de organisatie om twaalf uur ‘s nachts veel belangstelling verwachtte; het doel was de aandacht te trekken. En dat is gelukt, in ieder geval trok het de aandacht van Cursor.

Ruim honderd bedrijven presenteren zich vandaag aan potentiële werknemers. De beurs is voornamelijk bedoeld voor ouderejaarsstudenten, maar iedereen is welkom om een kijkje te komen nemen, zegt Karlijn Ballemans van de organisatie. Er was veel belangstelling van de bedrijven, vertelt de vierdejaars wiskundestudente: “We hebben diverse bedrijven moeten afwijzen omdat er maar voor honderd bedrijven ruimte is in het Hoofdgebouw en het Auditorium. We hebben geprobeerd om alle sectoren zo goed mogelijk vertegenwoordigd te laten zijn.”

Behalve met een eigen stand, kunnen de bedrijven zich ook profileren middels presentaties in de collegezalen van het Auditorium. Daarbij is ervoor gekozen om de bedrijven naar sector twee aan twee in te delen. Naar aanleiding van deze kennismaking met het bedrijfsleven kunnen studenten zich vanaf woensdag inschrijven voor de Gesprekkendagen in april. (TJ)

summary