Bestuurswerk duur betaald
    Verlicht je brein op TEDxBrainport
    21 april 2011 - Heb je een ‘idea worth spreading’ dat je wilt delen? Of denk je met een optreden (muziek, dans, poëzie) een speciaal geselecteerd publiek te kunnen inspireren? Tot 1 mei heb je kans om je naam te voegen bij de sprekers die de eerste editie van TEDxBrainport op 13 mei tot een onvergetelijk evenement moeten maken. De bijeenkomst heeft als thema ‘Enlighten your Brain.’

Op TEDxBrainport spreken onder anderen TU/e-hoogleraar prof.dr. Bert Meijer, ud dr.ir. Koert van Mensvoort (kunstenaar-wetenschapper, zie Nieuws|Mens), deeltijdhoogleraar prof.dr. Emile Aarts (Philips en Intelligent Lighting Institute), alumnus ir. John Körmeling (architect) en oud-medewerker prof.dr. Mark Post (bekend door zijn werk aan kweekvlees). De organisatie zoekt nog naar een spreker en een ‘performer’. Ook kunnen geïnteresseerden zich nog aanmelden om als publiek aanwezig te zijn op het evenement, dat op vrijdagavond 13 mei plaatsvindt op de High Tech Campus Eindhoven.

TED (Technology, Entertainment, Design) is een van oorsprong Californisch initiatief, begonnen als een jaarlijkse conferentie waar sprekers uit de hele wereld genodigden vermaken, informeren en inspireren middels korte lezingen en optredens. Het overgrote deel van de lezingen is, geheel in lijn met de TED-filosofie dat je goede ideeën over de wereld moet verspreiden, ook gratis online te bekijken.

Onder de naam TEDx worden sinds enige jaren ook overal ter wereld lokale TED-evenementen georganiseerd, in Nederland in Amsterdam, Rotterdam en Maastricht. Alleen al op vrijdag 22 april zijn er meer dan zeventig TEDx-bijeenkomsten, waarvan het grootste deel in China.

TEDxBrainport is een vrijwel budgetloos evenement dat draait op de vrijwillige medewerking van catering en mediabedrijven. Het is een initiatief van Joep Brouwers van Brainport Development en Arthur Turksma van online communicatiebureau triptic. Ook drs. Brigitte Rijshouwer, directeur van het Communicatie Expertise Centrum van de TU/e, is op persoonlijke titel betrokken bij de organisatie. Op de High Tech Campus is plaats voor ruim honderd bezoekers, die door de organisatie worden geselecteerd. Daarnaast zijn er satellietlocaties op Strijp-S en het Grand Cafe van de High Tech Campus, waar de lezingen op schermen kunnen worden gevolgd en wordt er gewerkt aan een rechtstreeks verslag op internet. (TJ)

Geïnteresseerden kunnen zich tot 26 april opgeven. Voor meer informatie zie: www.tedxbrainport.nl.

Do you have an idea worth spreading? Or do you think your performance (music, dance, poetry) will inspire a specially selected audience? You have until May 1 to join the speakers that plan on making the first TEDxBrainport on May 13 an unforgettable event. The meeting is themed ‘Enlighten your Brain’. Those who are interested can sign up until April 26. For more information, check www.tedxbrainport.nl.