Bestuurswerk duur betaald
    Vlaanderen hengelt naar Nederlandse studenten
    10 mei 2011 - Waarom zou iemand een dure opleiding in Nederland volgen, als de Katholieke Universiteit Leuven maar zeshonderd euro per jaar rekent? De Vlamingen proberen Nederlanders te werven. x21_s.jpg
    De KU Leuven.

De universiteit verspreidt een brochure om Nederlanders naar Leuven te lokken, meldt het Leuvense studententijdschrift Veto. Je hoeft nooit te loten voor een opleiding en de studiekosten zijn lager dan in Nederland, onderstreept de universiteit. Ook is er volgens de marketingmedewerkers geen kamertekort.

Voor de opleiding filosofie staan advertenties in weekblad De Groene Amsterdammer en Filosofie Magazine. Het collegegeld bedraagt maximaal zeshonderd euro, “ook voor een tweede studie”. Het komt de universiteit op kritiek te staan. De instelling zou niet in staat zijn om een massale toestroom aan studenten te verwerken, zeggen de studenten van Veto. Een bestuurder van de universiteit erkent dat Leuven volgend jaar misschien voorzichtiger moet zijn. (HOP)

Flanders wants Dutch students
    Why take expensive courses in the Netherlands when the University of Leuven only charges six hundred euro a year? The Flemish are trying to reel in the Dutch.