Bestuurswerk duur betaald
    Langstudeerwet door Tweede Kamer
    26 april 2011 - Een meerderheid van de Tweede Kamer heeft vanmiddag ingestemd met de langstudeerregeling van staatssecretaris Zijlstra. Wie meer dan een jaar extra over zijn opleiding doet, betaalt vanaf september 2012 bijna vijfduizend euro collegegeld.
    CDA, VVD, PVV en SGP stemden voor de wet. Ook de ChristenUnie ging akkoord nadat haar amendement om een hardheidsclausule in de wet op te nemen was aangenomen. Zwangere en zieke studenten kunnen daardoor straks een beroep doen op het profileringsfonds van hun instelling. Bovendien kunnen studenten die een afwijzing van het fonds van de eigen instelling ontvangen, bezwaar aantekenen bij het college van beroep. (HOP)

Law on delayed graduation passed by House of Representatives
    April 26, 2011 – On Tuesday afternoon, a majority of the Dutch House of Representatives voted in favor of State Secretary Zijlstra’s measure on delayed graduation. As of September 2012, whoever needs at least one extra year to complete their studies will be paying nearly five thousand euro in tuition fees.

CDA, VVD, PVV and SGP voted in favor of the law. ChristenUnie also voted in favor after their amendment to include a hardship clause in the law was passed. That way, pregnant and sick students can appeal to their institutions’ funds. On top of that, students that are rejected by their own institutions’ funds, can lodge a complaint with the Board of Appeals.