Van Lint Bad

Honderd keer U-raad onder MUB

Noche de Tuna
Weinig kandidaten voor honours programme TU/e
13 september 2007 - Maar vijftien tweedejaars zullen dit collegejaar deelnemen aan het honours programme van de TU/e. Vorig jaar september is de universiteit voor het eerst van start gegaan met dit extra studieprogramma dat twee jaar duurt en dat een zwaarte heeft van dertig ECTS, wat gelijk staat aan een normale studielast van een half jaar. De universiteit had gehoopt dat dit jaar minimaal twintig studenten er deel aan zouden nemen.
Volgens beleidsmedewerkster ir. Ingrid Hijman, verantwoordelijk voor de uitvoering, waren er in augustus maar zestig studenten van de generatie 2006-2007 geslaagd voor hun propedeuse. Het behalen van je P is een vereiste om deel te kunnen nemen. “De interesse voor het programma was bij de introductiebijeenkomsten wel groot”, zo zegt Hijman, “maar blijkbaar was er dit jaar meer koudwatervrees om er daadwerkelijk mee te beginnen. Degenen die het nu gaan doen, hebben wel zeer hoge cijfers behaald. We hebben het dan over eindlijsten met negens en tienen. Toch moet de student blijkbaar nog wennen aan het feit dat zoiets als het honours programme bestaat.”/.