Van Lint Bad

Honderd keer U-raad onder MUB

Noche de Tuna
TU/e-zwembad vernoemd naar Jack van Lint
13 september 2007 - Het is slechts weinigen gegeven dat er een gebouw naar ze wordt vernoemd. Voormalig TU/e-rector Jack van Lint, in 2004 overleden, is het gelukt. Sinds donderdag 6 september draagt het zwembad van het Studenten Sportcentrum zijn naam. Voortaan dienen we te spreken van het Van Lint Bad. Het zwembad is naar de oud-rector vernoemd vanwege diens grote inzet voor de realisatie van een zwembad bij het sportcentrum. Van Lint vond de studentensport zeer belangrijk en was zelf een fervent zwemmer, zoals oud-collega en de huidige rector prof.dr.ir. Hans van Duijn memoreerde in zijn toespraak. “Jack liep altijd rond met nat haar.”
Foto: Bart van Overbeeke

De nieuwe naam van het zwembad is door kunstenaar Hugo Vrijdag vastgelegd in witte tegels met halve bolletjes erop. Die worden aangelicht door gekleurde LED-lampjes. Het kunstwerk beeldt ‘lezen met licht’ uit, wat weer verwijst naar de bijdrage die Van Lint leverde aan de ontwikkeling van de compact disc.